Ad Blanická 31. 1. 2023 » st 1. února » ZuVla

Ahoj všichni, tak hlavní hvězdu večera jste už viděli na Michalově fotce. Lenka přišla, rozdala lístky, divoce rozvlnila Monetovy vlčí máky a odešla. A to bylo dobře. Jinak bychom se do našeho doupátka nevešli. Postupně se na židlích vystřídalo 24 lidí! I Ivan Pažout, který si zakládá na tom, že přichází jako poslední, ostrouhal. Po něm dorazila ještě Věra Ouř. a Jirka Marek. A tak jsme se důstojně rozloučili s Blanickou, která nás nejmíň dvakrát neuvidí. Ale postupně.

Cykločundr 2023 » čt 2. února » ZuVla

Ahoj všichni zájemci o cykločundr čtěte a hlavně jednejte rychle, vloni jsme jeli na kole okolo Tábora a objevili jsme docela příjemný kemp, spíš velkokemp Knížecí rybník «. Je tam spousta chatiček, ale už jich je taky spousta zarezervovaných. Tentokrát jsou svátky uprostřed týdne, takže cykločundr by měl trvat extrémně dlouho od pátku 30. 6. do čtvrtka 6. 7. Jako nejvýhodnější mi připadá si vzít 3 lůžkové chatičky. Předpokládám, že jedno je palanda, takže by ta chatka byla pro dva, noc stojí 650 Kč za chatku. Není tam nic, ani voda. Podívejte se na plánek a hlavně na stránky. Když se proklikáte na chatky, dotaz na ubytování, ověřit dostupnost v daném termínu, tak tam vidíte, které chatky už jsou obsazené (šedivě) a které ne. Zatím jsou volné chatky okolo čísla 37 (33 až 41). Tu 37 jsem si zarezervovala právě teď. Takže si každý domluví dvojice, zadá termín a zarezervuje. Kdo bude pomalejší, jsou tam ještě čtyřlůžkové chatky za 800 na noc a chatku.
A když si zarezervujete a napíšete mi, abych věděla, že tam nebudu s Jirkou sama, tak to uvítám.

Cykločundr 2023 » čt 2. února » SoKu

Mám rezervaci na jednu chatku a přijmu spolunocležníka/ci.

Cykločundr 2023 » čt 2. února » KaPr

Ahoj, byli jsme pomalejší, a tak máme zarezervovanou 4 lúžkovou chatku (bungalov) č. 19.

Cykločundr 2023 » čt 2. února » VáUr

Hola! Potřebuje někdo do 3L chatky nocležníka? Chápadlo

Cykločundr 2023 » pá 3. února » LeJa

Hola, jsem na tom jako pan Chápadlo? Chcete mě?

Spanilá jízda 2023 » po 6. února » MiMa

Hola povahy, v příloze Vám posílám zápis z klasického pátečního dne na Spanilé jízdě a něco fotek.

Spanilá jízda 2023 – pohodový pátek
Stoupáme nad Dvoračky, lehce sněží a větřík mírně pofukuje a v hlavě mám dvě rozdílné informace o počasí na Labské louce, jednu od člověka v dresu HS …vítr 10m/s, takový pohodový větřík a tu druhou od mladého skialpinisty…..je to tam děsný, to jsem ještě nezažil, tak přemýšlím, co je pravda a už jsem na konci serpentin a upozorňuji partu mladých skialpinistů, kteří přijeli a velmi riskantně zabrzdili, že za mnou jde ještě asi šest gerontů, tak ať si dají bacha, chvilku po sobě koukají a pak se mě jedna dívka ptá, „Co to jsou ti geronti?“ „No to je něco podobného jako já“ prozrazuji jim tuto tajemnost a šlapu dál a už se blížím ke konci stoupání a vítr se trochu zesiluje, za sebou vidím pouze Janu Chloupkovou, tak na ni čekám a jdeme dál, viditelnost cca 9 tyčí, vítr silnější, začíná hustěji sněžit, hm tak teďko sjedeme na rozcestí U Čtyř pánů a potom ještě kousek do kopce a bude odbočka doleva na Voseckou a pak mírný sjezd a jsme tam, brnkačka, tak to byla má první idea, ale Krakonoš se nás rozhodl potrápit a z kopce udělal protikopec a vůbec to nejede, musíme klasicky šlapat jako po rovině a je bílá tma a najednou jsem v díře a drápu se z metrové pasti navátého sněhu ven, vítr se začíná pochlapovat a sníh seká do očí, jel jsem tu již mnohokráte, tak vím, že jedu z kopce, zase jáma, ohýbám hůlku, a hrabu se ven otáčím se a v dáli vidím Janu, otáčím se proti větru, ohnutý v předklonu a odpočívám a čekám na Janu a jakmile se přibližuje pokračuji dál a takto to praktikuji celou cestu, nesmíme prochladnout a zatuhnout, viditelnost 3 tyče, vítr s námi cloumá a fouká směrem od Harrachova a to co lítá vzduchem, tak to už není sníh, ale nějaké zmrazky a při postupu pravá hůlka funguje, jako opora proti poražení větrem a levou si pomáháme k posunu vpřed a míjíme křižovatku U Čtyř pánů a ještě zvažuji možnost sklouznout na Labskou boudu a schovat se tam, ale nevím, jestli bychom v té slotě boudu neminuli a neskončili v Labském dolu a to by byla konečná a tak šlapeme dál a to už je jenom kousek na tu odbočku na Voseckou a ten kousek je nekonečný, kontroluji Janu, jde, je to ok, taky padá a vstává, je to boj, ten vítr, to je takový fukýř, že se nedá pořádně dýchat, šlapeme dál, boj o každý metr, nezastavovat, jít, jít, jít v předklonu, difuze, ta nám dává zabrat, sněhové jazyky a najednou jedu z kopce a zase se propadám a už jsme na odbočce na Voseckou boudu a to je ten směr odkud fičí ten uragán, nedá se koukat vpřed, vždy jenom mrknout, kde jsou tyče a pak hledět do sněhu šlapat určeným směrem a pak zase rychlý pohled a zkontrolovat směr cesty a sklonit hlavu proti větru a šlapat a šlapat a vím, že na Voseckou je to z kopce, tak proč je to taková dřina, proč to nejede, to je doba a další sněhové pasti, kde ta Vosecká je a vítr neustává a najednou se ukázalo sluníčko, ale vítr na sluníčko kašle a snaží se nás odfouknout někam zpět na Labskou louku, nedáme se, Vosecká už je blízko, už to cítíme, už jí vidíme a posledních 30 metrů jedeme z kopce, to je zázrak.
Vosecká bouda, jsme uvnitř, jsme v suchu, v klidu, bez hučícího větru, bez poletujícího ledu objednávám si pivo a Jana horký čaj „ To jsem ještě nezažila“ říká a Jana se nemůže napít, protože se rozklepala a klepe se a klepe a nemůže to zastavit v tomto stavu by si tím čajem mohla akorát tak opařit a tak chvíli musí počkat a už to odeznělo a sedíme a přemýšlíme co dále a cca za půl hodiny se otevírají dveře a vstupuje Pavel, Zdena a Jolana a tak už je nás pět a situace se opakuje, Jolana si dává čaj a najednou se rozklepala a klepe se a klepe a nemůže to zastavit, ale všechno odezní a nevím za jak dlouhou dobu přichází skupina osmi účastníků SJ 2023, kteří, dobře vyhodnotili situaci a zvolili k dobytí Vosecké boudy z Dvoraček Kládovou cestu, dobrá volba, ale přesto poslední úsek cesty od kraje lesa na Voseckou si také trochu vyzkoušeli, jaké to asi bylo, ale jsou v pohodě a prostřednictvím zpravodajky Lenky máme takřka živý přenos ze záchranné akce našich kamarádů probíhající na Pančavské louce v přístřešku U Čtyř pánů, to je děsný, co si tam asi zkusili a všechno se zdárně vyvinulo a všichni jsou v bezpečí a my máme velikou radost a najednou Jobova rána, musíme opustit Voseckou, nemohou nás ubytovat, jsou slyšet výkřiky, já už nikam nejdu, ani se odtud nehnu, horský vůdce nám nabízí, že nás doprovodí na Szrenicu do Polska do místa našeho plánovaného ubytování, číšník nabízí, že kdybych zůstali někde na cestě, tak že zavolá horskou službu, no chaos a to je čas pro Janu Chloupkovou, která v současném správci boudy identifikovala perfektního známého a situace je rázem růžová a máme vyhrazenu verandu a na osobu dostaneme každý jednu prošívanou deku, postele zde nejsou a tak lehnout na zem, kus deky zespoda a zbytkem se přikrýt a přežít do rána a to už Standa bere do ruky kytaru a já si půjčuji kytaru místní a skoro do půlnoci hrajeme a Standa zná snad všechny písničky a oslavujeme, že všichni jsou v bezpečí a že máme kde spát a dokonce se i tančí, no co dále psát, prostě klasický pohodový pátek na Spanilé jízdě.

Klídek a pohoda » po 6. února » JiNa

Ahoj kamarádi, zdravíme vás ze Lhoty. Ať můžete plánovat. Letošní klídek a pohoda se bude konat ve dnech: 14., 14.+1, 14.+2. července. Už teď se těšíme a další info a podrobnosti včas pošleme. Až budete mít jasno o tomto datu, pošlete prosím přihlášku.

Letošná Spanilka » út 7. února - šéf

Ahoj všem, kdo jste se zúčastnil letošní Spanilé jízdy, anebo jste byli na včerejší schůzi, tak víte, že houfec B měl letos jízdu opravdu Spanilou. Dokonce tak, že se to dostalo až do včerejších hlavních zpráv České televize. Níže posílám Odkaz na Události v i-vysílání ČT ». Mělo by se to začít přehrávat (po nutné úvodní reklamě) od příslušného místa zpráv. Pokud ne, tak přejeďte na místo kdy zbývá cca 24:30 minut do konce (čas se odpočítává). Jen pro upřesnění - spanilí jezdci jsou tam jen v té bílé tmě, ti další zmrzlí už je někdo jiný. Příjemný mrazivý den Vláďa Roith - houfec A

Pozdrav od Budyho » út 7. února » MiMa

Pozvánka » út 7. února » MiNo

Přátelé, rádi bychom vás pozvali na cestovatelskou přednášku s promítáním fotografií z naší loňské výpravy do indického Ladakhu, která se bude konat v pondělí 20.2.2023 od 18.30 hod. ve Skautském institutu v Rybárně. Adresa je U Sovových mlýnů 134/1, 118 00 Malá Strana. Pro lepší orientaci: objekt je v parku na Kampě.
Ladakh je odlehlá oblast v neklidném regionu na hranicích s Pákistánem a Čínou. Jedinečná vysokohorská planina se nachází v nadmořských výškách nad 3000 metrů. Ladakh je plný ohromujících pohledů. Celé oblasti se také říká Malý Tibet. Tibetský buddhismus – lamaismus a kultura z něj vycházející nezaměnitelně dokreslily tvář zdejšího kraje. Zatímco v Tibetu je tibetská kultura Číňany potlačována, v Ladakhu jsou dodnes plně fungující kláštery nedílnou součástí každodenního života.
Pro milovníky hor tato oblast nabízí možnosti krásných vícedenních treků. Dva z nich v údolích Markha a Nubra s přechody několika pětitisícových sedel jsme absolvovali i my a o zážitky z tohoto putování se s vámi chceme podělit.
S ohledem na omezenou kapacitu přednáškové místnosti prosíme zájemce, aby se přihlásili předem mailem – pro jistotu co nejdříve. Po naplnění kapacity bude příjem rezervací ukončen.
Počítejte prosím s příspěvkem na technické zajištění akce (pronájem sálu). Blanka a Miloš Neumanovi

Zpráva od Můry: Vycházka č.11 - Koně » st 8. února » Můra a ZuVla

Ahoj, Můra píše o včerejšku a zve na příští úterý. Jen upozorňuji, že to my máme od 18 hodin náš XIVejt v hospodě Na Kopečku.
TAK se tentokrát sešlo 17 (4+11+1+1). Jak vidno, 4ři nechoděj a přitom bylo tak krásně, počasí i 5 prošlých parků a nakonec i závěrečná hospůdka. Na začátku jsme prošli proseckým velkým parkem, jemuž vévodí veliká socha Jiřího Wolkera. On sice na Proseku nikdy nepůsobil, ale když se park zakládal, jeho socha byla zrovna k dispozici, tak jí tak šoupli. Na konci parku jsme se občerstvili v hospůdce Parčík. Cesta nás vedla kolem kostelíčka sv. Václava, kde se hned po atentátu na Heydricha skrývali dva parašutisti a kolem školy, do níž se chodí Janička zdokonalovat ve hře na flétnu a přivedla nás na Prosecké skály. Na vyhlídce jsme oslavili Zuzčiny narozeniny. Neřekla nám sice, kolik jí je, ale odhaduji, že je jí tolik, kolik má Jágr na dresu. Pokračovali jsme na vyhlídku Emy Destinové, která tam údajně taky nikdy nebyla, ale já myslím, že tam chodila na tajňačku na rande. Je to moc hezké místo. a já kdybych to místo zamlada znal, taky bych tam randil. Odtud jsme se spustili blátivou stezkou do Libně. Klouzalo to a někteří i padli. Nutně jsme se museli ohřát a k tomu se nám nachomýtla hospůdka U Jarolímků. Dali jsme si pivko a výbornou gulášovku za pouhých 35 korun. Mezitím se začínalo šeřit a tak jsme proběhli třemi parky - Pod Korábem, Grabova vila ,Thomayerovy sady - abychom došli do závěrečné hospody U Budyho se soumrakem. Tam už nás očekával velký černý pták. K večeři byla klobáska, nálada výborná, já jsem oslavil své 37. narozeniny a 3 muzikanti hráli až do noci, že mi ujelo poslední metro. Pozn. ZuVla: Prohlédněte si pozorně nebe na Prosecké vyhlídce. Náhodou tam byla i maminka s dcerou a bublifukem, a tak jsme měli bublinky nejen v láhvi, ale i všude kolem nás. Příští vycházka začne v Radlicích. Sraz v úterý 14.2. ve 13.30 na stanici metra B Radlická a půjdeme kolem koní, ale z druhé strany ohrady, než vloni. Mějte se fajn a choďte na vycházky, dokud můžete! Můra

XIVejt a koncert pro TAK » čt 9. února » šéf

Ahoj všem, jak už bylo několikrát zmíněno, tak příští týden v úterý bude XIVejt (restaurace Na Kopečku, na rohu Budějovické a Pelhřimovské) a za dalších čtrnáct dnů (28. 2.) bude koncert k poctě Turistického akademického klubu při příležitosti 60. výročí jeho vzniku. Jak se již také psalo, vystoupí tam kapela Jazz Elements, které zase hraje písně k poctě Zuzany Navarové (a legendárního Nerezu). Na tento významný koncert si celkem dost lidí ze Čtrnáctky objednalo lístky a já tak na XIVejtu příští týden (14. 2.) budu fušovat do řemesla Lence Hň a budu tam prodávat ty objednané lístky (250,- Kč/kus). Takže, kdo jste si objednal lístky na tento jedinečný koncert, neváhejte přijít. O jaký koncert půjde, můžete se podívat na malou ochutnávku », když kliknete na následující odkaz a tam pak na přehrávač (YouTube). Také si tam můžete všimnout, že jsme v seznamu plánovaných koncertů uvedeni 28. 2. jako soukromá akce.
A ještě malá poznámka, pokud ti, co si lístky neobjednali, si to (třeba po zhlédnutí ukázek) rozmysleli a chtěli by jít také, tak vězte, že máte smůlu, je vyprodáno.
Pro jistotu vám to všechno ještě v pondělí připomenu.