Pozdrav z ledové jeskyně » st 1. června » MiMa

Pozdrav z jeskyně plné ledu, kde ti nalejí panáka vodky do poháru, který je vyrobený z ledu, ale předním dostaneš rukavice, aby ti neomrzly prsty a nepřilepily se k ledu a taky takovou nějakou bundu proti mrazu, protože tu je -11 stupňů Celsia a je to prima zážitek a boty se lepí na podlahu a za 20 minut atrakce končí a jde se do tepla

Hospody a XIVejt, důležité! » čt 2. června » šéf

Ahoj všem, tak rošády s hospodami pokračují, po vršovickém putování a hledání Smyslu života (když nebyl nalezen u Ferdinanda), dochází i k rošádě mezi Blanickou a Horskou. Zuzana se snažila zamluvit již velmi tradiční zahajovací letní hospodu u kuželny v Horské a to přímo na 14. 6., tedy na XIVejt, ale narazila, v té době tam prý bude řádit nějaká větší banda kytaristů (a bohužel právě že ne našich), takže to vyměníme. Zaznamenejte si, prosím, do svých deníčků následující: Můj milý deníčku, v úterý 7. června se teple obléknu a vyrazím pod hradby do hospodského altánu v Horské, už jsem tam byl(a) mockrát, takže vím, kde to je a hned další úterý je přece 14. června (a jediný letošní XIVejt), tak to vyrazím naposledy v první polovině letošního roku do Blanické, a protože je to XIVejt, tak tam určitě také vyrazí spousta čtrnáctkových muzikantů, zvláště, když je zamluven přední sál u výčepu, kde je z celého Pivního baru nejlepší akustika a všichni se tam vejdeme. Takže TAK! o víkendu v Milíčevsi v úterý 7.6. v Horské v úterý 14.6. v Pivním baru.

Expedice Sázava 2022 aneb Sa-zE » pá 3. června » ZuVla

Ahoj všichni, řeky s kopce nebo aspoň po rovině v Česku došly, a tak jsme si letos střihli Sázavu. Mnozí jsme si k tomu pořídili elektrokola, ovšem šest statečných a dva externisté se rozhodli zdolat všechny kopce jen vlastním pohonem. Po vylodění ve Žďáru, obědě U Süssů a posilněni Revoltou jsme začali kopírovat cestu na expedici Roz-Raz-il k pramenům Svratky. Jen jsme si tentokrát dopřáli malou předzvěst kopců, co nás čekají - Santiniho Zelenou horu a posezení na břehu mořském, vlastně Dářském. Letos jsme spali ve Škrdlovicích ve Vysočině, kde jsme na Radkových narozeninách honili mladší ženský – místo pásu cudnosti byly tehdy před pány chráněny v kočárcích zavinovačkami.
Ráno jsme vyrazili přes louky do lesa, posléze pralesa. Pramen Sázavy jsme bez značky, bez buzoly, zato pomocí mapy.cz našli. Připili jsme si na zdar expedice jasnou Santiniho hvězdou a naše zasloužilá recitátorka přednesla vlastní báseň o stříbropěnné Sázavě. Koleje od harvestrů od loňska nevyschly, tak jsme opět museli tahat kola lesem. Po návratu do Škrdlovic byla cesta zpět do Žďáru dílem okamžiku. Tentokrát jsme obědvali na břehu Sázavy v Nábřežních terasách (z terasy Sázava nespatřena), ale určitě jsme neprohloupili. Najeli jsme na zrušenou železnici a po šutýrkách, poté šotolině, nastalo cyklistické blaho – hladký asfalt lehce s kopce až do Přibyslavi. Cestou jsme se v Ronově u Draka konečně vymanili z Olšiakových šílených kreací. A to tak důkladně, že jsme si při stoupání do Přibyslavi ani nevšimli Jana Žižky. Je k nerozeznání podobný tomu na Vítkově, jen třikrát menší. Naštěstí hospodu u Huberta na náměstí jsme neminuli. Můj slovenský dědeček cestou do Ameriky skejsnul v Hesově a dělal vrátného v Pramenu zdraví z Posázaví až do smrti. Lehká přeprška při vjezdu do Havl Brodu, ale to byly nakonec jediné kapky, které jsme za celou expedici potkali. Páteční večer - všechny hospody narvané - pivovar Rebel soukromá akce, další déšť na krku, ale nakonec jsme si salónek Kozlovny vybojovali.
On přijel Petr Novák? Ne, to jen sobotní sraz veteránů na Havlíčkově náměstí. Po ranní kávě jsme se přes trychtýřovitý střed Evropy a neúspěšného studenta Zrzavého dostali na rozkopané náměstí ve Světlé. Tak pojedeme na oběd raději do Ledče. Místo Stvořidel nás suchozemce ale čekal šílený kopec. Hospoda U řeky s výhledem na hrad nás až na Natašu se stoupáním smířila. Další kopce už nebudu hlásit, byly furt až do konce, tak zmíním jen hospodu ve Vlastějovicích, jejíž otevření jsme si poctivě vyseděli a už je tu cíl - kemp V rákosí. Plátno, TAK všude známé má.
Nedělní ráno jsme strávili na zámku a psím hřbitově. A dojeli jsme i k hotelu, kde strávila s Pucholtem noc jedna plavovláska a my silvestrovské odpoledne. Povinná zastávka na jedno v pivovaru Kácov. Hrad Šternberk a studený odchov na zahrádce hospody Pod hradem byl některým odepřen. Po cyklo 19 se dá jet oběma směry, ale jen jeden je správný. Minuli jsme se i v Sázavě, ale Marjánka to jistila. Vešli jsme do sálu za stavu 3:3 a pak už jsme pořád jen řvali góóól! Úspěšný podvečer podtrhla návštěva sálu, kde jsme po dvaceti letech spatřili Nikotina, jak stále kouká zpod opony. Z aktérek oslavy bylo přítomné jen jedno tričko a čtvrtá K. Pak už poklidným tempem do Lávky, kde soukromý večírek s ukrajinskou obsluhou.
Pondělí začalo v pohodě podle vody k nejdelšímu trámu, Kolotoči a terase Příběhu, kde oběd. Kopec se připomněl až pod Žampašským viaduktem, vysokým jako Nuselák. Jenže pravověrní cyklisté museli ten Nuselák zdolat čtyřikrát. Padák do Pikovic, cesta po cyklo či navigaci, jak je ctěná libost a už je tu cíl. Soutok, který není skoro vidět. Než jsme se rozkoukali v kiosku, už nám hlásili, že zavřený Remagen je otevřený, a tak závěrečné pivo s hostinským Vlkem tam. Naposled jsme si zakřičeli Zase Sa-ze, Zase Sa-ze, Zase Sa-ze se závěrečným kučerovským HOJ! a rozjeli se domů na všechny světové strany.
Foto album z expedice » a KPČ »

Benjamin » so 4. června » LeHni

Včera odpoledne se nám narodil Benjamin Fuchs, 51 cm, 3.78 kg. Je mu jeden den, tak spinká. Vilíka jsem učila ukazovat Victory, ale pořád ukazuje jiné 2 prsty.

Zprávy z Žižkovské radnic » ne 5. června » JaVor

Nevíte, co dělat o víkendech?
Pokud se cítíte romanticky, dejte vědět.
Co Papež spojí už nikdo nerozdělí.

Milíčeves - nálezy » po 6. června » MiNo

Ahoj všichni, z příjemného setkání v Milíčevsi nám zbyly nejen hezké vzpomínky, ale i pár zapomenutých předmětů. Některé majitele jsme již identifikovali, ale zbývají:
1. cyklistické rukavice černošedé značka Axon
2. plastová krabička na potraviny - menší s modrým víčkem
Současně se hledá pohárek na víno (černá šroubovací nožička). Tomáš R ho má rád a chtěl by se s ním zase setkat. Na místě se nenašel (zatím). Neodvezl jste ho někdo omylem?
Už se těšíme na 22. ročník, který by se měl konat, když bude vše v pořádku, ve dnech 2. až 4. června 2023

Slezina - Horská dnes » út 7. června » šéf

Ahoj všem, jen si dovoluji připomenout, že dnes takové pre-zahájení letní zahrádkové sezóny, a to v kuželně v Horské (lehké připomenutí - je to u schodů vedoucích z Albertova ke Karlovu naproti parku Ztracenka). Nedejte se odradit počasím, sedí se sice venku, ale pod střechou, pak Čtrnáctka je děsně odolná (a vodotěsná) a hlavně je to asi poslední příležitost tam posedět! Takže dnes večer!

Ad Kuželna 7. 6. 2022 » st 8. června » ZuVla

Ahoj všichni, letošní zahájení sezóny zahradních hospod jsme byli nuceni posunout o týden dopředu. Vzdor blížícímu se Medardu a celodennímu slejváku se start povedl. Poprvé jsme byli v Kuželně před čtrnácti lety!!! a přesto byl pro některé nalézt Kuželnu a překonat zeď téměř nerozlouskutelný oříšek. My zatím v pohodě sedíme na terásce, koukáme do zelené džungle, popíjíme Poutníka (1,2). Zrovna jsme probírali sloupek v Milíčevsi, když zaznělo hromové Zase Sa-zE. To nám členové expedice Sázava nadělili s Jirkou výhled z 27. patra na Pražském Manhattanu (3). Ale to byl pouhý prolog. Hostinský vyhrabal z útrob Kuželny veškerá šampáňa, a tak jsme mohli řádně oslavit benjamínka na naší Trase Benjamina (4,5). Kdybyste netušili, která je ta šťastná babička, tak ta uprostřed (6). Pak si přítomní hudebníci s nástroji sesedli k sobě a hráli a hráli vzdor tomu, že posluchači spíš ubývali, než přibývali (7,8,9). Odcházelo se nám těžko z tohoto světa, ale mám pro vás jednu špatnou a jednu dobrou zprávu. Kuželna má demoliční výměr, ale úřední šiml je pomalý, rok dva snad ještě vydrží. Tak příští rok pošestnácté!
Tento čtvrtek 9. června je od půl páté Folkové Podviní (10). Dvě lákadla – je to zdarma a vy, co jste absolvovali lednovou vycházku Pražský Semmering II, byste nemuseli bloudit. Pódium je uprostřed té hromady šutrů, co jsme navštívili po mezihospodě ve Vysočanech.

Milíčeves 2022 i roky minulé » st 8. června » ZuVla

Ahoj všichni, je spousta tradičních akcí, ale jen jedna jediná se může pochlubit, že ji covid neporazil - Milíčeves. Letos jsme byli na 21. ročníku v nepřerušené řadě. Jako obvykle na začátku června se zahrada proměnila na autokemp, altánek na roh hojnosti a letos nově králíkárna na úschovnu kol. V pátek najížděly další a další vozy a kola a pak (naštěstí při hudbě Jardy Pařízka, Franty a spřátelených hudebníků) nastalo čekání na Godota. Někdo už by měl panu architektovi vysvětlit, že když je cíl na východě, nemá cenu jezdit na sever. Takhle musel Aleš vyměnit flétnu za volant.
Tak čím nás Miloš překvapí letos? Pískovnou. Přehoupli jsme se přes Prachovské skály a před námi se objevily Trosky a obrovská díra v zemi plná písku. Ještě že jsme měli kola. Po instruktážním filmu jsme prohlídku lomu absolvovali v konvoji – cestu na vyhlídku razilo auto pana ředitele, následované Závodem míru, který zezadu jistilo Františkovo mitsubishi. Po dvou letech oběd v Mladějovské Formance, tradiční zastávka v hospodě Na Blatech, kde jsme dezorientovali projíždějící veterány a už je tu zahrada rajských potěšení. Milíčevští usoudili, že potěšení není nikdy dost, a tak letos přibyl ještě čuník otáčivý. Hudba od pátku ještě posílila o housle a kytary, a tak staré páky hrály až do půl druhé a mladí tentokrát ostrouhali.
Kde se ohřejeme v neděli, když je pařák? Ve skleníku v Kopidlně. A pak v hospodě U Tomáše. Ještě při placení si paní vrchní pochvalovala, jak těch čtyřicet lidí za dvě hodiny krásně zvládla. Polosoukromé KPČ v Žiteníně a před branou u Schliků a už jsme zpátky a Miloš nám může ukázat, kde mu Pražák naboural sloupek. Zahrada se zvolna vylidňuje, ale my si ještě v altánku vychutnáváme poklidný nedělní podvečer. Ne, to není loučení, za pár dnů se zase uvidíme a navíc máme v kapse zvací dopis na 22. Milíčeves.
P.S. Loňský dort XX. Milíčeves mě tak oslovil, že jsem udělala album 20 ročníků Milíčevsi ». Protože strejček Google nemá velké soubory rád, posílám je přes adresář, kam jsem si dovolila přidat i naše dospělé děti, které tehdy před dvaceti lety s námi ještě ochotně slavily Den dětí.

Letní cyklozájezd - Jižní Tyrolsko » st 8. června » šéf

Tak zase po čase zdravím účastníky zájezdu, neděste se, nic se nemění (tedy zatím o ničen nevím), ale chtěl bych jen připomenout, že nejpozději do 23. června je potřeba zaplatit doplatek ceny zájezdu. Kolik to dělá, najdete v "Potvrzení o zájezdu", které jste museli od cestovní kanceláře dostat někdy okolo 20. ledna a jsou tam samozřejmě i potřebné údaje k platbě (číslo účtu, v.s. a tak). Jak mi v únoru sdělili z CK, tak jste všichni zaplatili zálohu. Ale pokud byste si někdo přece jen cestu ještě rozmyslel, dejte co nejdříve vědět - a prosím mně, nikoliv CK. Podrobné údaje k zájezdu vám samozřejmě přijdou v průběhu července přímo od cestovní kanceláře. Pro jistotu ještě připomínám termín zájezdu, je to od od soboty 23.7. do soboty 30.7. Děkuji a na konci července ahoj.

Folkové Podviní » čt. 9. června » MiMa

Kde jste, povahy?

Folkové Podviní » čt. 9. června » VaUr

Tady jsme...

XIVejt - dnes! » út 14. června » šéf

Ahoj všem, předpokládám, že jen pro formu připomínám, že dnes je ÚTERÝ a 14. k tomu!, tedy XIVejt!!! Který se uskuteční ve starém známém Pivním baru v Blanické 2 × 14, v Praze 2, Vinohrady
Opět pro jistotu připomínám, a to dvě věci:
1. jak se tam dostat, pokud se budete blížit od centra, tak nejlepší je jet tramvají č. 11 nebo 13 a vystoupit ve stanici "Vinohradská tržnice", pak jít zpět proti směru jízdy tramvaje (té, kterou jste přijeli) po levé straně Vinohradské třídy, až dojdete na světelně řízenou křižovatku s Italskou ulicí. Tam si uvědomíte, že jdete asi už nějak špatně. Nevadí, stačí přejít Italskou a hned za ní je stanice tramvaje "Italská", tam opět nasednete do tramvaje (kterékoliv, která přijede) a pojedete jednu stanici a opět vystoupíte na stanici "Vinohradská tržnice" a zase půjdete zpět proti směru jízdy tramvaje a další postup - viz výše. A celý, řekl bych, algoritmus budete opakovat tak dlouho, než si všimnete rohového domu s názvem Obchodní akademie (je na něm mj. třeba socha kolportéra) a tam se proberete a přejdete Vinohradskou třídu (po přechodu) na druhou stranu a šikmo vpravo už uvidíte zelený vývěsní štít s nápisem "Pivní bar Blanická 28" a kupodivu, tam to je!
2. A proč XIVejt? XIV je římskými číslicemi to samé, co arabskými 14. (nedivte se, i takové dotazy se v minulosti už objevily). Ahoj večer okolo 18:00 a pokud možno i s nástroji (hudebními).

Ad Aureole » čt 16. června » ZuVla

Ahoj všichni, když jsme v Kuželně dostali od účastníků expedice Sa-zE voucher do Aureole, měla jsem obrovskou radost. Vloni v říjnu jsme prošli posedlostní vycházkou Pražský Manhattan, ale v neděli odpoledne byl liduprázdný. Vše pochopitelně kromě Aureole zavřené, a tak jsme se museli u pat „paneláků“ občerstvit z vlastních zdrojů viz » (první čtyři fotky).
Teď to byla jiná. Dostali jsme pozvání do nejvyššího patra nejvyšší budovy na Pankráci. Michal M. nám řekl, že si musíme pospíšit, že nabídka platí jen do konce června. Tak jsme si objednali stůl u okna už na včera. Teprve při "placení" jsme zjistili, že voucher platí do 30. června ale roku 2023. Ale bylo to dobře, kdoví, na jak bohatý oběd bude stačit příští rok. Tentokrát jsme šli Manhattanem z druhé strany a místo zřízení účtu v Raiffeissen bance, jsme vyjeli do 27. patra. Tak se pokochejte výhledem do všech stran a nabídnutým menu. Je to tam příšerně drahé, ale kdybyste se chtěli pokochat, není nic ztraceno. Výborné presso lungo je za pouhých 60 Kč. Takže káva s výhledem je levnější než Petřínská rozhledna.
K večeru jsme ještě byli s Chvalem a Ladou na startu 1000 mil československých, tak je na konci alba ještě pár starých aut, která dnes ráno startovala od Automotoklubu v Opletalce a za dva dny mají v plánu ujet těch tisíc mil.

Pozdrav z Alohy » čt 23. června » MiMa

Poslední Pozdrav z Alohy » ne 26. 6. 2022 » MiMa

Tak už se řítíme domů a těšíme se na cykločundr.

Muzika v Modřanech - úterý, 28. června od 18 hodin » st 8. června » IrKo

Ahoj vespolek, srdečně zveme na další hudební dýchánek na periferii Prahy. Konat se bude v úterý, 28. června 2022 od 18 hodin. Pozvání přijali: Jirka Budina (kytara), Erika Hatašová (flétna), Miloš Nigrin (basa), Tomáš Pavlíček (housle), Ctibor Pavlů (kytara), Karel Provázek (kytara), Petr Postránecký (kytara), Tomáš Rozsíval (kytara), František Ouředník (kytara), Jirka Žara (foukací harmonika). Oblíbený nápoj s sebou. Uvítací sklenku a menší občerstvení obstará Cikorka Catering, příspěvek do krabičky od kakaa se bude vybírat na místě. Zájemce prosíme, aby se ozvali mailem. Těšíme se na vás!

Cykločundr 2022 Volduchy » út 28. června » JiVl

Ahoj, naplánoval jsem na pět dnů 10 okruhů, budeme z toho operativně vybírat. Jsou to všechno okruhy, to znamená, že se dají bez problémů zkrátit. Stáhněte si mapy do svých chytrých mobilů. Najdete v nich odpovědi na otázky typu: kam jedeme, proč tam jedeme, jak je to daleko, kdy tam budeme atd. Stačí kliknout na odkaz » a mapa se otevře.
V sobotu vyrazíme do bývalého vojenského prostoru Brdy ke zřícenině hradu Valdek. Cestou potkáme 6 osvěžoven (žádný pivovar), jedno koupání (Záskalská) a nespočet zajímavostí. Možno vynechat Valdek, tím se zkrátí cesta o 12 km.
Rozpis zde:
Kařízek - Na Klondajku 39
Těškov - Na hřišti 49
Volduchy 53 km
V neděli pojedeme kratší trasu Strašice, Dobřív, Hrádek - Janov (neuskutečněná 62. stezka 2020), Čtrnáctka, pivovar Loužek, Muzeum na demarkační čáře a pivovar U Stočesů (akce Pečená žebra) v Rokycanech.
V pondělí a dále ještě uvidíme.
Do přílohy jsem dal pro pamětníky přehled dosavadních cykločundrů ». Je to přesný součet nepřesných čísel, tak jak je zaznamenal můj cyklocomputer.

cykločundr vlak » út 28. čevna » JiVl

Ahoj, pro cestu vlakem je kvůli výluce vhodné použít osobní vlak s přestupem v Berouně. Vhodné stanice pro kemp jsou Holoubkov, Svojkovice nebo Rokycany. Jízdenka pro majitele lítačky se kupuje z Radotína. Nevím, jak to teď stojí v Berouně, ale pro přestup bylo výhodnější jít do přední části elefantu (spojený soupravy jsou hodně dlouhý).

cykločundr vlak » út 28. čevna » VáUr

Hola! Já jedu s Arrivou do Lochovic. Arriva žádnou výuku nehlásí...

Two days after » čt 30. června » IrKo

Ahoj vespolek, velké díky všem muzikantům! Nevím jak vy, já jsem ještě pořád na obláčku. Děkuju též Petrovi Postráneckému, že pozval Ctirada a Jirku. Všem pak díky za milou a vstřícnou společnost a povedené fotky Ivana Šimůnka. »
A do notýsků si napište úterý, 20. září - muzika na Cikorce!

Lhota 2022 » čt 30. června » JiNa

Všem účastníkům cykločundru přejeme ze Lhoty krásné počasí a zážitky. Těšíme se na příští víkend, bude připraven lehce hravě sportovní program. JIZDEZUMA