hospoda a poklad » po 1. dubna » šéf

Ahoj všem, mám dvě věci: jedno upozornění a jeden dotaz
- upozornění: zítra je opět pravidelná hospoda a opět bude v Pivním baru v Blanické
- dotaz: týká se sobotního pokladu v Řevnicích. Přestože k ulici pana Fibicha lze dojet jen na cca čtyřistametrový dohled, tak mám dotaz, jestli přece jen se tam někdo nechystá v sobotu autem? Pokud ano, ozvěte se mi prosím, je to důležité. Děkuji.
Zítra v hospodě nebo v pátek na TAKovém bálu nebo až v sobotu na Pokladu ahoj

Ad Pivní bar 2. 4. a 6. Pražská pivočára » st 3. dubna » ZuVla

Ahoj všichni, asi to budu víckrát opakovat. Byli jsme v Pivním baru, bylo to tam fajn, bylo nás tak akorát ke stolu, vedle opět krásně hráli a najednou byli všichni fuč.
I náš Chval už ví, že dvojka vypadá jako labuť. Ne tak účastnice pivočáry. Stály před zavřeným Hostivarem 1 a vůbec jim nepřišlo divné, že pivovar s pekárnou neotevírá v inzerovaných osm, ale až v jedenáct. My jsme mezitím popíjeli pivo u rychlíkové trati s výhledem na golf v H2 - pravda - téměř k nerozeznání podobnému H1. Konečně jsme se sešli a mohli si vysvětlit, že lidi moc chlastaj´, a tak akcionáři Hostivaru postavili další pivovar - jen o kilák vedle. A taky že lidi hrajou moc golf, a tak museli zbourat stometrový plynojem, aby měli kde. A chtějí bydlet v panelákách, proto zbourali celou vesničku Horní Měcholupy. Prošli jsme Javorovou čtvrtí a před námi se objevila výzva - pahorek! Vydrápali jsme se na něj a spatřili moře. Z kontejnerů. Ale při dobré viditelnosti jsou odsud vidět i ztracené obzory. Okolo polozbořené Dobré vody a ještě zbořenějšího Fantova mlýna jsme došli nad lom v Křeslicích. Seshora se nám naskytl první z výhledů na Jižní Město a zezdola pohled na úhlednou skalku. Nedělní oběd U dvou dubů se nakonec vydařil. Ani nám nevynadali, že nás přišlo daleko míň, než objednáno, ještě nás vyslali na další pouť s tekutým myslivcem.
Dvůr Štít dodával koně dragounům, i když je císař pán neměl rád, protože mu prosrali Bělehrad - a Karpaty taky. Zatímco v Milíčovském lese se proháněl ministr orby, my jsme spatřili jen bahno. Ale z další skládky, dnes honosně nazývané Milíčovský vrch, se před námi objevilo celé barevné Jižní Město. Někde založí skládku hned, v Kateřinkách jim trval val u dálnice přes čtvrt století. Podlezli jsme dálnici a ocitli se u koní a za plotem. Stáj Trojan si oplotila celý Šeberov a nově i kus rybníka. Ale když vozí mrtvého Kočku, tak asi můžou všechno. Přesto se nám podařilo překonat rybník po zavřené lávce a vydat se k cíli. Ještě jsme užasli, jak v pustině postavila strana a vláda ve své nevyzpytatelné moudrosti koleje pro studenty z Dejvic a už se před námi objevily jakési klacky. Hurá, nejsou to klacky, ale dětské hřiště u pivovaru Spojovna. Prostě lidi moc chlastaj´, a tak akcionáři postavili H3, který si naštěstí s H1 ani H2 splést nemůžeme, protože se k němu nedá ani trefit. Deset jarních kilometrů si vybralo svou daň, zbylo nás deset. My, kteří bereme Pivočáru vážně, jsme si dali Študáka, Kravaťáka, Fešáka, malou dvanáctku a pak ještě jednu malou… a pak jsme netrefili ani na zastávku Volha. viz http://usedlosti.ctrnactka.net/pos85.htm

Slezina » st 3. dubna » šéf

Já bych to jenom potvrdil, příští hospoda v úterý šestnáctého dubna bude opravdu o5 v Blanické. Domluvili jsme to dřív, než jsme utekli.

Jarní Stezka » st 3. dubna » šéf

Ahoj všem, stezkařům zvláště, vzhledem k tomu, že už je více jak týden po ukončení přihlášek na letošní jarní Stezku, jsou objednány noclehy a polopenze a je potřeba provést rekapitulaci. V příloze posílám seznam přihlášených i s uvedením plateb. U těch, kde je (zatím) mezi nárokovaným ubytování a k tomu došlou platbou na účet určitá nesrovnalost, je v posledním sloupci červenou barvou uveden nedoplatek. K tomu chci uvést, že se jedná o nesrovnalosti k dnešnímu dni a že vůbec nemusí vyplývat z toho, že dotyčná osoba vůbec nezaplatila to, co měla. Dost rozdílů vyplývá z určitých dohod o prozatímní platbě, pozdějších upřesnění a také možná z nejasných plateb, došlých na účet.
Takže to prosím překontrolujte a sdělte mi vaše připomínky. Pokud jsou nedoplatky správné, tak částky vyšší jak 300,- Kč prosím doplatit co možná nejdříve na účet, menší částky srovnáme až na místě.
K tomu ještě opakuji, že nocleh na pokoji stojí 395,- Kč na den, v chatce 225,- Kč na den, k tomu polopenze 125,- na den a 12,- Kč poplatek za den MÚ.
Pokud u někoho došlo nebo případně to vypadá, že dojde ke změně v účasti na Stezce, tak to prosím ihned oznamte. V nejbližších dnech už musíme zaplatit zálohu (ve výši 75% !), tak, ať je jasné, kolik nás tam vlastně bude.
Jinak, dostalo se na všechny, kteří chtěli nocleh na pokoji. Určitá změna může být u Míry Šilara. Nocleh na pokoji ve čtvrtek chtěli v podstatě jen čtyři ženy (Helena, Helena, Jířa a Jana) a Míra. Ve čtvrtek bude k dispozici jen šestilůžkový pokoj (se dvěma palandami). Takže tam budou spát zmíněné čtyři a Míra asi v chatce. Ale pokud by tam dámám Míra nevadil, tak tam může spát s nimi (zaplaceno má, jinak samozřejmě dostane rozdíl zpět).
Kde, kdo a s kým bude spát, budeme řešit až na přelomu dubna a května. Díky a ahoj na Stezce
PS: pokud se vám zdá, že jsou tam nějaká neznámá jména, tak se jedná o rodinné nebo "rodinné" příslušníky.

Českomoravský SK TURAS Praha – Brno zve členstvo a přátele na etapový výlet  92. (Jarní) KŘIVO-PIVOKLÁT » ne 7. dubna » JiKuč

Pivovar Kytlice, Jedlová, Jiřetín..
Pátek – neděle 12. - 14. 4. !!!!
ZÁLOHU na pátek do hotelu v Pivovaru v Kytlici - 500 Kč na
Č. ú: 3117 13 10 83/ 0800. ZAPLATILO 16!
Hlásí se další lidi. Lůžka v chalupách a penzionech – např. Penzion J a A Janouškovcovi –
rodinný penzion vedle v Kytlici - mají volno. Deset minut chůze po rovince od Pivovaru Helene
(Kde vaří pro všechny - ve středu nahlásíme i počty jídel lidí od vedle – večeře + snídaně.
Jede se vlakem Z Prahy Hl. n. do Kytlice. SRAS V 16:30 u sloupů...
Praha hl.n.  16:51 R 680 Labe, Děčín hl.n.  18:31 18:34, Kytlice  19:17.
V sobotu přes lesy i bez značky 7 km (s Pepinou) s ohněm, do hospůdky na zastávce Jedlová, která nás velmi potěší.. Pak 3,5 km nocleh…
(POZOR ZMĚNA!)
Obecní ubytovna Jiřetín, 26 postelí + přistýlky á 300 Kč se social. zázemím na 2-3 lůž. pokojích, Snídaně tamtéž. Posezení večer v restauraci hotelu AVE TURAS, 300 metrů vedle.
(Mastíkova ubytovna je v havarijním stavu!)
V neděli např. zpět do Jedlové, zastávky + hospody... přes rashlednu Jedlová nebo jinudy na Tolštejn hrad... 5 km. A po obědě vlakem domů.
Brát: mapy, busoly, něco na oheň, pevné boty a oděv do deště i mrasu, čelovky, větší děti + psi vítani. Spacáky nebrat!
UbytKytl.platili: JiKu 1000, Kopp 500, Merti 1000, MaSlo 500, Homol 500, Dlab 500, Franta Kah.500, Herle 1000, Vlaši 1000, Šejci 1000, Danea 500
Pro info piš na skturas@gmail.com, přestane-li chodit, přihlas se zas. J  HOJ TURAS !

Poklad Řevnice » ne 7. dubna » MiMa

Karle, moc pěkné fotky z moc vydařené akce. Sláva pořadatelům.
FOTOALBUM AKCE »

Poklad Řevnice, poděkování » út 9. dubna » PaTi

Všem hledačům pokladů Děkujeme za vaši účast a iniciativní a motivovaný přístup k plnění všech bodů programu sobotního Řevnického pokladu. Mladým děkuji za pomoc při dovezení vleku za auto po zbylém spodku silnice a jeho vyzvednutí na vyšší úroveň ulice Fibichovy. Děti jakéhokoli věku a příslušnosti jsme uvítali s láskou a radostí a už se těšíme na budoucí 1. ročník dětského pokladu. Věra + Franta + Božena. FOTOALBUM AKCE »

Víkend uprostřed týdne » čt 11. dubna » JiVl

Ahoj, včera už byl 24. víkend uprostřed týdne. V kovárně (už asi nefungující) ve Žloukovicích nabízeli broušení krompáčů a oškrtů. Co to je oškrt? Vyhledal jsem a zjistil, že to je úderný hrot, dnes součást sbíječky »
Při dosavadních víkendech uprostřed týdne jsme se už navštívili 65 restaurací a hospůdek, jen ve třech z nich jsme byli opakovaně. Připomeňte si je na této mapě »
FOTOALBUM AKCE »

Tip na svělé divadelní představení » pá 12. dubna » StDu

Ahoj všem, včera jsem viděla představení v Divadle U Valšů. Panu režiséru Michaelu Tarantovi se podařilo s herci /mj. se skvělým Martinem Krausem/ dát dohromady neuvěřitelné divadelní představení Měsíční běs - Nevěsta z obrázku. Skvělí jsou i ještě více mladší herci než MK. Zajděte. Doopravdy bezvadné. Divadlo nemá moc míst, díky malému prostoru jste vtaženi do děje i bez obvyklých hereckých fíglů.

Víkend uprostřed týdne » so 13. dubna » LeJa

Hola, teprve dnes jsem si všiml fotek. Inu, stáří. Mám taky nějaké, ale tyhle jsou lepší. Výborně vymyšlená a vydařená akce. Vlachovi - díky! Víkend uprostřed týdně: vřele doporučuji.

Salmovská 04/2019 » ne 14. dubna » KaPr

Ahoj, posílám pár fotek ze středečního hraní v Salmovské, které nafotil Miloš Neuman. Bylo to velice vydařené, moc se nám to všem líbilo. Další večer se uskuteční až někdy po prázdninách.

40.TURAS BÁL v úterý 7. 5. na Jenerálce » po 15. dubna » JiKuč

Českomoravský SK TURAS Praha – Brno pořádá a zve členstvo a přátele na svůj 40. TURAS BÁL v úterý 7. května 2019 19 - 02 hod.
Rastaurase Jenerálka (v Prokopském údolí, z Červenéhoj vrchu, Metro Bořislavka busem lesem směr Horoměřice...)
K tanci i poslechu hrají: CHARLIE SLAVÍK REVUE & SESTRY JEŽKOVY.  Očekává se noční překvapení! 
Vstupné 190, 20 Kč (Předprodej, ev. místenky: Šatlava, UPM Cafe 17.4, basket, ZuVl - tRasa 14, JiKu, OKu, JaRas, BabRas?)
Sponzoři mohou dáti více. Koupě výročních znaků a triček.
DRASCODE ZAHRADNĚ-SPOLEČENSKÝ. Klobouky a kytary vhodné!
HOJ TURAS!

Hospoda dnes » út 16. dubna » šéf

Ahoj všem, nejen pořád do divadel, na koncerty nebo za jinou kulturou, ale i do hospody je potřeba chodit!! Nejlepší příležitost je k tomu dnes večer. A není to nic náročného na orientaci, protože se o5 sejdeme v Pivním baru v Blanické a o5 od 19:00!! A o5 upozorňuji, že Vinohradská je stále rozkopaná, takže nejlepší je to pěškobusem z Míráku nebo (pokud se vám nechce chodit) tak autobusem X11 (z Míráku nebo případně z Jiřáku). Ahoj večer
PS: radši malé vysvětlení:
o5 = zase
Mírák = náměstí Míru
Jiřák = náměstí Jiřího z Poděbrad
X11 = náhradní autobusová doprava
Blanická = Blanická ulice (kolmá na Vinohradskou)
Vinohradská = Vinohradská ulice (pro pamětníky - nejdříve Říčanská, následně Černokostelecká, potom Fochova, pak Schwerinova a poté Stalinova)
Pivní bar = Pivní bar (místnost od vstupu vpravo)
večer = dnes večer

Byl 92. jarni křivopivoklat » st 17. dubna » JiKuč

12. - 14. 4. 2019 byl 92. (Jarní) KŘIVO-PIVOKLÁT - Kytlice, Jedlová, Jiřetín..
Sešlo se postupně cca 20, Džína a Hugo,...pár pak i ubylo. Komplikovaný nákup lístků na Hl. nádraží (i na busy výluky v Děčíně) zpozdil voj a deset minut chůze do kopce k Pivovaru Helene trvalo celou žíznivou věčnost. Guláš i pívo vaří dobře a zpěvy naši taky. Pro všechny to byly krasné chvíle i pro Mertu, co objednal panáčky xvátku již předem a rasouběžně pořídil kazové TURAS triko se slevou.
PK trochu raszloben foťákem nechal hrát swingujícího Pepinova trampa. Exkurase krátká a těsná. Sládek cca 160 kg však pivo své obhájil. O půlnoci šlus a spaní pak super.
Ráno papu a čekání na vlak s Mílou. Někteří zvědavostí po snídani vyhnáni ven obcházeli Horníčkův hřbitov a chaloupky a čekali pak u nádraží, kde Míla hned z vlaku zpět skákala za Koppem s nohou bolavou – ve škarpě si nás hned nevšimla a málem zmizla.
A pak se šlo do kopce přes ty krasolesy i bez značky 7 km s Pepinouv čele, s ohněm i pečením voóňavým, do hospůdky na zastávce Jedlová, která zařazena na špicu turistických divů české krajiny nás taky velmi potěšila. Pak 3,5 km opět kopec a ranč a Křížová cesta dolů do Jiřetína. Ubytovna dobrá, Ave Rastaurant výtečný, Petrovo Šátek dala mi atd.. Slavila se i Míla dopředu, Jiří ještě ne...
Ráno sníh a po snídani šílenej kopec silnicí v mlze na hrad Tolštejn. (Jako v tom devadesátým prvním při Cvičení „Švábi v mlze“). Honem na pívo i papu a dolů zas do Jedlové na vlak.
A pěkně domů těšit se na ten další 93. KřivoPivoklát někde v Posázaví u Malešova, ZbRASlavic ev Kácova 20 .- 22. října. HOJ ZAS!

Ad Poklad a víkend Za maldým mužem do Hudlic » st 17. dubna » ZuVla

Ahoj všichni, a pak že je v Pivním baru hrozná akustika. Včera, když nás bylo přesně čtrnáct, tam bylo takové ticho, že bychom slyšeli i šeptajícího Plíhala. Ale pak přišli Martinovi, kteří museli vydržet na koncertě nemluvit, a hned bylo rušno. Okamžitě začal kurs vyloupení vlastního zamčeného auta. Příští hospoda bude opět v Pivním baru - v úterý 30. dubna. Asi nás nebude moc, ale snad všichni nepůjdou na kurs Pálení čarodějnic.
Tak jsme byli na jubilejním 30. Pokladu. Na historicky prvním jsme byli přesně před třiceti lety – ještě za totáče! Začátek vypadal klasicky. Vystoupili jsme podle instrukcí v Zadní Třebani na druhý perón a odtud po skupinách a fáborkách vyrazili podle Berounky. Ale co to? U kapličky nás místo křoví vítala obrovská 365, vozíček naložený kořaličkami, naražený sud, štrůdly přes tři stoly a hlavně Boženka, Věra a Franta. PZ-tka jsme odložili na houpačky a začali slavit. Jenže děti se začaly domáhat svých práv: My chceme hledat poklad. A tak jsme znova vyrazili. Jarní příroda a výhledy nám byly odměnou. A už je tu louka, oheň, ten samý vozíček, ten samý sud a štrůdly a dokonce i ti samí oslavenci. Prostě Pivo, Poklad, Pohoda. Zpátky byla trasa vedena tak důmyslně, že jsme nešli okolo žádné hospody, a nebyli tak v pokušení přijít na zahradu Wykoupení pozdě. Čekalo nás totiž nekonečné ťukání a nekonečné hody. A dort plný fialek. Věře, Božence a Frantovi se málem podařilo před námi utajit svou oslavu a dokonale svůj počet. Ale našeho šéfa nic nezaskočí – prostě ze dvou lehátek naklonoval během chvíle lehátka tři. Oslavenci zalehli. Boženka vydržela odpočívat jen chvilku a šla dál zatápět našim žlučníkům, Franta vstal hrát, jen Věra spokojeně ležela, a jestli nevstala, leží tam u ohně dosud. Cesty za Pokladem se účastnilo pět dětí a dvě dosud utajené v bříšku, ale na zahradu pak přijížděly další a další kočárky, koloběžky – to naše děti přijely ukázat svoje děti. Ti nejmenší postupně odjížděli společně s těmi nejstaršími (zřejmě stejná večerka) a hudbu ovládli tradičně (teď už ne mladí, ale ti prostřední) Pavel Ch. s Vítkem. Drazí Tiší, odcházelo se mi hezky, protože jsme měli od vás příslib, že další Poklad bude. Pavel: „Děti jakéhokoli věku a příslušnosti jsme uvítali s láskou a radostí a už se těšíme na budoucí 1. ročník dětského pokladu.“
Ve středu byl další víkend uprostřed týdne. Tentokrát jsme přibalili na cestu tři přespolní: tradiční Chrudim doplnila Šumava a prémiově Plzeň. Až v Hudlicích v Jungmannově rodném domku se některým rozbřísklo, kdo je ten malý, mladý muž. Místo zavřené hospody jsme vzali zavděk Hudlickou skálou, ze které jsme spatřili další cíl – Máminku. Ta zdolána různě - od direttissimy po neuvěřitelně kličkující značku. Výhled na panelech pod rozhlednou byl daleko lepší než seshora, a tak vrcholový šampus bouchnut s výhledem na fota. V Novém Jáchymově jsme si hospody vynahradili. V Dianě oběd a piva, v nečekaně otevřeném Cechu od rozevlátého hospodského další. Situace s hospodami byla jak na houpačce. Přehoupli jsme se přes hřebínek k Berounce a v Žloukovicích v tutové hospodě zavřeno! Operativně jsme zamítli zprofanovaného Medvěda a zvolili cestu Prokopským údolím. To už ale zůstalo nespatřeno, protože jsme vystoupili v Řeporyjích a šli do nového pivovaru na jedno... , dvě..., tři až do černočerné tmy.

Pro ty, co včera nebyly v hospodě » st 17. dubna » MiMa

Ještě jsem v hospodě vyprávěl, jak jsem byl nakupovat s Věrou v OBI na Roztylech a při ukládání věcí do auta jsem si položil dioptrické brýle na střechu auta
a pak jsme s přesunuli do Hostivaře a zde jsem zjistil jsem, že nemám brýle
a vzpomenul jsem si, že jsem je nechal na střeše auta a při rozjíždění mi tam asi spadli na zem
a tak jsme jeli z Hostivaře zpět na parkoviště OBI do Roztyl a všechno jsme zde prohlédli
a smířil jsem se ztrátou brýlí a pak jsme jeli ještě do Uhříněvsi a potom do Dolních Měcholup na oběd a pak ještě k Albertu
a už jsme doma asi za dvě hodiny putování začínám vykládat věci z auta
a pohled se mi stáčí na střechu auta a žasnu, neboť ty brýle mě mají asi rády a mají ručičky a drží se jako klíšťata střešního nosiče.

Jarní Stezka » st 24. dubna » šéf

Ahoj všem, účastníkům Stezky zvláště, Tak se nám Stezka už nebezpečně přiblížila. Což, mimo jiné, znamená, že bylo nutné do noclehu potvrdit počty. Vzhledem k tomu, že téměř nikdo (až na jednoho) nic negativního k účasti nesdělil a téměř všichni, kteří měli zaplatit za ubytování, zaplatili (až na jednoho), potvrdil jsem do noclehu konečné počty podle přihlášek. Jaký je jejich poslední stav, zjistíte z přílohy. Seznam je seřazený podle abecedy, podle data příjezdu a podle typu ubytování.
Na ubytování musela být uzavřena smlouva, je nás totiž hodně, zabereme podstatnou část kapacity, takže obě strany potřebují mít jistotu. Tím chci naznačit, že pokud si to někdo rozmyslí a nepojede, tak bohužel musí počítat s tím, že čtrnáct dnů před Stezkou už bohužel není šance na navrácení již zaplacené částky. Ahoj na Stezce!!

Víkend uprostřed týdne » čt 25. dubna » JiVl

Ahoj, včera byl poslední letošní jarní víkend uprostřed týdne. V Nespekách jsme měli jít Fragnerovou ulicí, kde jsou zajímavé vily. Nestalo se, tak někdy příště. Stačí napsat do Google "vily Nespeky" a vyjde plno odkazů. Jeden z mnoha článků » V článku je zmíněna i hospoda Na Staré, …historie Staré hospody sahá ještě dál, kdy zde existovala zastávka jízdní pošty a přepřahala se tu koňská spřežení. Pod stropem v sále lze spatřit velký trám, který je údajně nejdelším nosným dřevěným trámem v Evropě. takže i sem musíme znovu. A zde ještě mapa dosud navštívených osvěžoven ».